förlossningsberättelse!!!

Sååå... kanske lite dax att skriva ner min förlossningsberättelse!!!

Det började den 14e juli med lite värkar då och då, vi var på busfabriken med moa o hennes kusiner o det var absolut inga regelbundna värkar jag hade..fast jag måste erkänna att de va lite kämpigt att krypa i alla tunnlar o så ändå =)

Senare på kvällen satte de igång lite mer o när kl var typ 7 hade jag nog ca 10-15 minuter mellan värkarna.

Vid 8 gick vi upp o skulle handla glass av glassabilen...ETT MÅSTE! hehe o då hade jag rejält ont...fick till och med handla före dom andra som oxo köade=)
Han som körde glassabilen blev lagom chockad eftersom han trodde dom andra bara hade skojat när dom sa att jag skulle föda när som..

i alla fall så fram mot kvällen så gick jag o stefan ut en långrunda med Svea o då stannade helt plötsligt allting av...lagom skit drygt när man hade haft så ont o bara ville ha ut bebisen!!!

Därefter gick vi o la oss o somnade,
jag vaknade sen vid 4 av rejäla värkar med ca 5-6 minuter mellan..
fasiken va ont jag hade..
gick in o duscha o sen vid 6 på morgonen så bestämde vi oss för att köra in!

Så vi  packade det sista o sen körde vi!

Vi körde först till preem för o handla lite kaffe o baguetter..
Så stefan sprang in o handla..vid de här laget hade jag rejält ont..

Tyckte det tog lång tid för stefan o när jag tittar ut står han o pratar me en kompis som stod o tanka..haha typiskt honom!

Tutade på honom o då kom han på att jag satt o vänta hehe!!

Vi var i alla fall inne på förlossningen vid 7 tiden o vid 8 fick vi ett rum!





9.00 ungefär: hade pissigt ont o var helt slut...(näring o vätskebrist av kräkningarna) så då satte dom dropp på mig o sen kom en läkare o satte epiduralen...
aj aj aj... tror hela lund hörde mig skrika då..fasiken va de gjorde ont!

Sen vid 12.00 tog dom hål på hinnerna på mig o då gick allt snabbt!!

Krystvärrkarna började 12.40..
Och 12.50 fick jag upp min lilla flicka på magen...
Helt underbar o fin o så lik sin storasyster!


Så nu är vi föräldrar till två heeelt underbara flickor o de e värt all smärta i världen=)








Mina älskade flickor!

VAD VORE JAG UTAN ER!



Kommentarer
Postat av: tess

Tack det var värt väntan. Skönt det gick så fort som det gjorde..=) Ja barnen gör man allt för! Nu har vi bägge 2 fina flickor.. =)

2009-08-25 @ 21:45:41
URL: http://hannasmamma.blogg.se/
Postat av: Nicole

Haha, inget som stefan gör blir man förvånad lver idag :P haha.. Underbart gumman =) puss

2009-08-27 @ 20:47:17
Postat av: Pernilla

Hehee, =)

Hur sjutton lyckas du pricka in beräknad födelse på båda tjejerna!?



0708-477622 är mitt nummer förresten.

Såg du hade skrivit ditt på min blogg. Tack!

2009-08-27 @ 21:06:12
URL: http://pernillaodavid.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0